© copyright s.v.Tivoli
2011-14

(Wedstrijd)verslag - 5

09 maart 2014

Heeze 7 - Tivoli 2 0-7 (echt waar)

Door onze redacteur Pascal Janssen Belofte maakt schuld... dus een nieuw verslag van het 2e. Om met de woorden van de masterchief te beginnen: "Dus het lek is boven?" Heel wat maanden terug ben ik gestopt met het schrijven van wedstrijdverslagen met de belofte om bij de eerstvolgende winstpartij een verslag te schrijven. Nou, hier is het dan. Op een heerlijk zonnige morgen mochten we aantreden op sportpark 'het Lambrek' te Heeze. Vanaf het begin was duidelijk wie er de baas was op het veld. Na een eerste grote kans van de opponent, niet geschoten is altijd mis zo bleek, volgde kans op kans voor ons Tivolianen. Het duurde enige tijd voordat de eerste bal erin ging, na vele opgelegde kansen voor Robke, brak Marc de ban. Petje gaf een heerlijke steekbal door de lucht en Marc nam hem ineens op de pantoffel en liet zo de keeper kansloos. Ook nr 2 kwam van de voet van Marc, Jaffa ging goed door op links en gaf een moeilijke bal aan Marc. Door een verdediger en de keeper het bos in te sturen wist Marc toch te scoren. Het geluk veranderde toch nog voor Robke en hij bepaalde op aangeven van Marc de ruststand op 0-3, een ongekende luxe voor ons. Ook na de thee heersten wij. Langs de kant volgde al snel het geroep om: tien, tien tien. Het overwicht werd verder duidelijk gemaakt via 3 goals van Robke op aangeven van Marc. Allemaal mooie aanvallen opgezet vanaf de zijlijn met goed loopwerk van Robke om vrij te komen voor de goal. Ook Marc maakte er nog 1 op aangeven van Dion. Dion gaf de vrije schietkans onbaatzuchtig aan de nog vrijer staande Marc. Tussendoor was een achtste doelpunt van Bell ons onterecht ontnomen vanwege vermeend buitenspel. Maar ondanks onze zevenklapper is er een nog belangrijker punt te noemen. We hebben voor het eerst sinds ik weet niet hoe lang de nul gehouden. Chapeau Mike! Na een welverdiend pilsje op de grasmat gingen we douchen en tevreden naar huis. Op naar de volgende winstpunten uit bij Oirschot. Onvo Onvoorstelbaar. Lekker weer en lekker gewonnen ;)